Zašto ne vjerujem u pred-tribulacijsko uzeće crkve, 1. dio

Ovim člankom želim uvesti jednu seriju članaka, kao što je vidljivo po tome što u naslovu stoji “1. dio.” U počeku, htio sam koristiti naslov koji obećava argumentiranje mojih razloga za vjerovanje u post-tribulacijsko uzeće. Međutim, smatram da je bolje navoditi moje razloge odbijanja uzeća prije velikih nevolja, upravo zato jer sam post-trib stav preuzeo zbog toga što su me pred-trib argumenti razočarali, iako sam i sam ranije vjerovao u pred-trib.

Za one koji nisu skroz upućeni, kratak sažetak: Biblija naviješta buduće razdoblje Velikih nevolja (tribulacija) na zemlji. To će biti nevolje kakvih do sada nije bilo u cijeloj ljudskoj povijesti, a trajati će sedam godina (broj je vjerojatno doslovan, a moguće je i da je simboličan). Dio kršćana vjeruje da će se Krist vratiti po svoje vjerne prije tih nevolja i uzeti ih k sebi, dok dio vjeruje da će kršćani biti na zemlji tijekom tih 7 godina, te da će Krist tek nakon njih doći suditi svijetu i započeti svoju vladavinu na zemlji.

Prema mojim spoznajama, većina hrvatskih kršćana vjeruje u uzeće prije Velikih nevolja. Osim mene, poznajem možda 5-10 braće i sestara koji nisu u toj skupini.

U sljedećim člancima, objasniti ću zašto me pred-trib argumenti ne zadovoljavaju. Započeti ću s filozofsko-teološkim argumentima (odnosno, onima koji nisu izravno vezani uz neki određeni odlomak koji poučava o uzeću), a nakon njih ću odraditi egzegezu nekoliko biblijskih odlomaka, koji su do sada, vjerujem, pogrešno korišteni za potvrdu pred-trib uzeća. Planiram pokazati da dosljedno tumačenje tih redaka jasno potvrđuje post-trib uzeće.

Moj prvi odaziv na spoznaju da Biblija naviješta te nevolje bio je strah. Čitajući knjigu Otkrivenja po prvi put, nadao sam se da ću umrijeti prije nego to razdoblje počne. Bojao sam se da ću pod raznim pritiscima, progonstvima i ostalim problemima koji karakteriziraju to vrijeme, zanijekati Krista. Moj najveći strah je bio strah od toga da ću radije usnama reći da se odričem Krista (iako bi mi srce govorilo nešto drugo), nego da ću pristati na nekakvo tjelesno mučenje. Taj strah nije iracionalan. Čitajući Joba, dobiti ćemo dojam da su rijetki oni koji i u potpunom raspadu života ostaju postojani u svojoj neporočnosti. Zbog toga, ideja o pred-trib uzeću bila je kao dašak vjetra u toj sparini mojih strahova; kao gutljaj vode u pustinji tjeskobe. Bojao sam se da bih bio preslab da bih se mogao oduprijeti sotonskim napadima u Velikim nevoljama, a doktrina o pred-trib uzeću ponudila mi je kartu za vlak koji će me odvesti prije nego nevolje počnu.

Međutim, taj strah ipak nije toliko racionalan koliko mi se tada činilo. Štoviše, taj strah pokazuje manjak vjere. Ta tjeskoba pokazatelj je iskrivljene slike Boga.

Naravno, “Bog je vjeran i neće dopustiti da budete kušani preko vaših snaga…” (1.Kor.10:13; KS). Ove riječi bile su među prvima koje su počele otklanjati moje strahove o Velikim nevoljama. Pronašao sam jasno obećanje da me neće zadesiti ništa što je preteško za mene. Često sam mislio da to znači da slabiji ljudi prolaze kroz manje probleme, a snažniji kroz veće. Ako je nešto prevelika kušnja za mene, Bog neće dopustiti da uopće i zapadnem u tu situaciju. Ipak, je li to smisao ove rečenice? Nastavak stiha glasi: “… nego će vam zajedno s kušnjom dati sretan ishod, da je možete podnijeti.” Velika istina koju ovdje Pavao ističe je to da Bog ne daje slabim kršćanima ispričnicu koja im omogućava da se izvuku iz problema koji bi im bili preteški. Naprotiv, slabijima Bog daje snagu. Što si slabiji, to ćeš dobiti veću snagu, a ne manje probleme.

Nadalje, razmišljajući o sadašnjim nevoljama, često se sjetimo stiha koji glasi: “Sve mogu u onome koji mi daje snagu” (Filipljanima 4:13; KS). Dugo je trebalo da o ovim riječima počnem razmišljati kao o nečemu što je primjenjivo i na Velike nevolje.

Ove dvije istine —da Bog u velikoj kušnji daje veću snagu onima koji ju nemaju, te da sve možemo podnijeti uz pomoć snage koja ima izvor u Bogu— potpuno su odagnale moje strahove od Velikih nevolja. Naravno, nisam neki mazohist koji se veseli tom razdoblju i više bih volio da sam u krivu. Ali, zajedno s drugim argumentima (koje ću izložiti u člancima koji slijede), ovo razmišljanje mi je pomoglo da shvatim pravu sliku o Bogu, Velikim nevoljama, i meni samom. Zbog činjenice da će u tih sedam godina biti “velika nevolja kakva nije bila od postanka svijeta do sada niti će biti” (Mat.24:21; HBD), sada jedva čekam prikaz Božje sile koja je mnogo veća od bilo kakvih nevolja…

 

OPASKA: Pogledajte i ovo pojašnjenje.

–MQP–

Oglasi
Označeno , ,

8 misli o “Zašto ne vjerujem u pred-tribulacijsko uzeće crkve, 1. dio

  1. Natasa kaže:

    Ja vjerujem da će crkva proći kroz veliku nevolju…

    • Zanimljivo, ovih dana sam saznao za još nekoliko ljudi koji se slažu s post-trib stavom. Znači, statistika je vjerojatno drugačija nego što sam mislio. Razmišljam o anketi ovdje na blogu… da vidim kakvo je stanje među čitateljima.

      • Vlaho kaže:

        Pozdravljam Te Brate iz kišnog Cavtat. Vidim kako si započeo sa MB-F zanimljiv blog sa zanimljivo postavljenom temom. Bit će mi drago pratiti stajališta i izlaganja koja ćeš iznijeti na ovu temu “post-trib” dolaska našeg Gospodina. Molim se Gospodinu da ovu komunikaciju ostvarimo u Bratskoj ljubavi i miru.

        Držim se pre-trib stajališta i te “nade” koja nam je dana u našem Gospodinu. Zato ti i želim postaviti par pitanja, premda ih ima “x”.

        Citirat ću te u djelu gornje texa: “To će biti nevolje kakvih do sada nije bilo u cijeloj ljudskoj povijesti, a trajati će sedam godina (broj je vjerojatno doslovan, a moguće je i da je simboličan)”.
        Ova konstatacija koju si iznio “simboličan”.(1) Što bi ona po tvojem shvaćanju trebala zanačiti u odnosu na istinitost i vjerodostojnost Božjih proročanstava, zagledavajući se u samog Danijela koji prima objavu?
        Koliko sam dosad upućen, 70 godina ropstava Izraela u Babilonu bilo doslovno po proroku Jeremiji(25.11-12), a ne simbolično.Mijenjamo li po tom pitanju Božje naume i namjere?Rušimo li simbolizmom njegov autoritet? Danijel piše i prenosi ono što mu je Bog dao i ide iz doslovne konstatacije, a ne simbolične. Prema tome Zar bi Bog simboliziro obrazlaganje ostatak proroštva kroz 70 tjedana iz Dan.9.24-27, što ima implikacije u nastavku na cijelu proročku riječ?
        Mogu samo nagađat o zaključcima koja ćeš iznijeti u nastavku pa ću se zadržat na ovome.
        Ali ima još jedno pitanje: u koji si kontekst stavio Božju ” ljubav!!!” u Isus Kristu našem Gospodinu, kad si počeo mijenjati svoje stajališta o tome da će crkva ući u velike nevolje?

        ps: moram priznat kako do sada nisi iznio niti jedan konkretno obrazloživ argument, još mi se čini kako držiš svoje viđenje, polazeći od samoga sebe. Sve što si napisao još uvijek ne govori o tome kako neće biti uznesenja pred velike nevolje?

        vel. Bratski POZDRAV.

      • Pozdrav! Hvala na pitanjima… Ako se ne varam, imao si ih 2, uz jedan prigovor, i probati ću pružiti zadovoljavajuće odgovore:

        1) Glede simboličnosti broja 7: Ako pomnije pročitaš moju rečenicu “broj je vjerojatno doslovan, a moguće je i da je simboličan,” vidjeti ćeš da ne niječem doslovnost, iako ostavljam otvorenu mogućnost da se radi o simboličnom broju. Razlog je taj što sam od ozbiljnih, konzervativnih teologa čuo argumente prema kojima je broj moguće tumačiti kao simboličan. To nikako ne niječe nadahnuće, autoritet, ili vjerodostojnost Pisma. Budući da si spomenuo proroka Daniela, reci mi: Kako tumačiš njegovo proroštvo o 70 TJEDANA? Doslovno?? On je prorokovao da će Isus doći 490 DANA nakon što Kir dozvoli obnovu zidina Jeruzalema? Ne, nego se radi o godinama, a ne danima. Vidiš kako simboličnost brojeva ne niječe doslovno tumačenje. Knjiga Otkrivenja je puna simbolizma, ali to je druga tema. Ipak, reći ću samo da je zbog toga moguće 7 godina Velikih nevolja uzeti simbolično. Možda će trajati doslovno 7 godina, a možda i više. To nije niti hereza, pa čak niti liberalizam.

        2) Ako sam te dobro shvatio, pitaš se kako pomirujem činjenicu da Bog ljubi svoje izabrane s činjenicom da vjerujem da će Crkva proći kroz Velike nevolje. Odlično pitanje, ali upravo o tome sam htio pisati sljedeći put dok bih pisao o Velikim nevoljama. Zato te molim za strpljenje.

        3) Glede tvog prigovora da ti se čini da nisam iznio konkretne argumente: Vjerojatno si u pravu. Ovo je bio samo uvodni članak. Isto tako, na početku sam istaknuo da ću se prvo baviti filozofsko-teološkim argumentima, a tek zatim egzegetskim. Poanta ovog članka nije bila definitivno dokazati post-trib uzeće, nego istaknuti sljedeću istinu: Ako je strah jedini razlog zašto želiš pred-trib uzeće, ne bi se trebao bojati, jer u Bogu sve možemo podnijeti.

        Još bih istaknuo, s obzirom da si pisao da ti se čini da samo držim svoje viđenje, polazeći od samog sebe, da sam pred-trib bio 2 godine nakon svojeg obraćenja koje se dogodilo prije 13 godina. Nakon toga sam počeo dublje proučavati Pismo o toj temi. To proučavanje je trajalo nekoliko godina (i još traje). Obavio sam detaljnu analizu mnogih odlomaka na izvornim jezicima, čitao sam dosta istraživanja o toj temi. Nisam ovom pristupio olako i nonšalantno. Nažalost, možda se tako čini iz ovog uvodnog članka, ali molim strpljenje.

        Još jednom, hvala na pitanjima! Veselim se daljnjoj interakciji.

      • Odlično si to sročio, Miroslave. Slažem se potpuno glede te tri vrste. Hvala na ovome. To mi je korisno za daljnje razmišljanje i pisanje.

  2. Vlaho kaže:

    Pozdrav Mario! Da u tom kontekstu, simbolika ne negira doslovnost, slažem se! No, pošaljem ti jednu skicu, koja mi je dana od koje se početna godina,startna, tumači 445 , ne Kirova, već Arteksarksova iz Neh. 2, 1-8 .
    Vjerujem kako si već sve ovo pripremio,pa te neću zamarta samim sobom, bit ću strpljiv i pričekat ću obrazloženja. Jako me zanima.

    vel. POZDRAV!!

  3. Vlaho kaže:

    Pozdravljam! Uznesenje isčekujem svaki dan i to živim. Reklo bi se kako je to moj stil kršćanskog života .Između ostalog, otud dolaze i stajališta o hitnosti pokajanja,obraćenja u odnosu na žrtvu i prihvaćanje našeg Gospodina kao Spasitelja kroz posvećen život držeći ono što je zapovjedio. U skladu s tim držim kako se danas čeka onaj posljednji koji će to učiniti(pokajati se i obratiti) te crkva odlazi na nebo gdje joj je pripraljeno mjesto.
    Gleda teološke naobrazbe da se pojasnim, a što sam komentiro na face-u: naravno kako unutar crkve postoje oni koji su obraćeni i oni koji to nisu i da Duh Božji može govoriti toj istoj crkvi kroz propovijednika.
    A što se tiče glavnih učenja iz poslanica Jakovljeve i Hebrejima, volio bih znat kako se ona kose sa napisanim textom na face-u. Iskreno ne volim biti u neznanju i ne primjenjivanju na svoj kršćanski život ono što sam krivo shatio,(iskreno zamolit Gospodina za oprost) a pogotovo ako opreke dolaze od strane Braće u Krstu.
    Prije nekoliko dana naletio sam na neke stranice koje davaju argumente o pre-trib uznesenju crkve.

    http://www.thepropheticyears.com/reasons/rapture.htm
    http://www.raptureforums.com/Rapture/rapturetiming.cfm

    ps: ono što je meni argument ne mora biti i tebi, i obrnuto. tako da smatram kad smo u nekoj nedoumici pitanja Božje volje i njegova htijenja za nas tad bismo trebali vidjet što i koji stav po Duhu Svetom više daje slavu, proslavlja Boga i uzveličava njegovu ljubav. NJegova Sina. Ako post-trib teologija daje više slave Bogu nego pre-trib teologija, molio bih takvo objašnjenje i zašto???

    vel. Bratski POZDRAV.

  4. […] Bog svoje vjerne čuva unatoč nevoljama. Što su veće nevolje, to je veća zaštita. Povezano s prethodnim člankom u ovoj seriji, smatram da se crkva ne treba bojati Velikih nevolja, te da nema razloga zašto pravovjerni […]

Komentiraj

