Zašto ne vjerujem u pred-tribulacijsko uzeće, 2. dio

“Velike Nevolje nisu Božji gnjev za sve sudionike”

Kada je razorni tsunami poharao Maleziju na sâm Badnjak prije nekoliko godina (2004.), ljudi su govorili: “Božji sud nad razvratnošću koja je tamo raširena.” Možda su bili u pravu, a možda i nisu. Ako ćemo tvrditi da je takvo razmišljanje ispravno, naići ćemo na veliki problem počnemo li razmišljati o događajima koji su se 11. srpnja 2001. odvijali u New Yorku. Može li ograničeni čovjek prosuditi što je Božji sud, a što teroristički čin? Netko bi mogao spremno doskočiti: “Tsunami je prirodna nepogoda kojom ljudi ne mogu upravljati, a napad na WTC su isplanirali ljudi.” U redu, to bi bilo primamljivo rješenje predstavljene dileme. Međutim, kada je nedavno tsunami razorio Japan, je li to bio Božji sud ili elementarna nepogoda? A kada je potres sravnio dio Los Angelesa 1994. godine, ili kada je Temza poplavila London 1928. godine, ili kada je isti grad poharao požar 1666. godine, itd.?

Načelo koje nam se nameće, glasi ovako: Nevolja ne gleda tko je tko. Elementarna nepogoda, pa čak i eksploziv religijskih ekstremista, ne diskriminira ni po kojem mjerilu. Smrt u takvim situacijama ubija i krive i nedužne, i ubojice i liječnike, i silovatelje i časne sestre, i psihopate i male bebe.

Razdoblje Velikih nevolja biti će vrijeme Božjeg gnjeva. Riječnik koji se koristi u Knjizi otkrivenja ne ostavlja mjesta sumnji glede toga (anđeli na Zemlju izlijevaju, jedan za drugim, čaše Božjega gnjeva). Neki bi rekli da će to biti vrijeme suda Izraela, prvenstveno radi odbacivanja vlastitog Mesije. Potvrdu za takav stav, možda nalaze u kombiniranom čitanju Jeremije 30:7 i Marka 13:8 (u oba odlomka se koriste hebrejske i grčke riječi koje označavaju porođajne muke, no nije potpuno sigurno postoji li teološka paralela između ta dva odlomka). No, nameće se pitanje: Ako se Božji gnjev izlijeva na osobu A, znači li to da nevolja kojom on kažnjava osobu A ne smije zadesiti i osobu B, na koju njegov gnjev nije usmjeren?
Ovim člankom želim predložiti sljedeću ideju: Izlijevanje Božjeg gnjeva na svijet tijekom Velikih nevolja, ne znači da crkva ne može niti smije biti prisutna. Osuda svijeta tijekom Velikih nevolja ne zahtijeva pred-tribulacijsko uzeće!
Tri su razloga zašto vjerujem ovako:

1) Sâm Isus je upozorio protiv ovakvog načina razmišljanja (Lk. 13:1-5)
Ovaj odlomak se nalazi nakon odlomka koji govori o spremnosti za Kristov dolazak (12:35-48), te ispred enigmatične prispodobe u kojoj je neplodna smokva milostivo dobila još vremena prije nego ju se posječe (što se vjerojatno odnosi na Izrael; usp. Hoš.9:10; Nah.3:12). Čini se, dakle, da je ovaj Isusov govor smješten između odlomaka koji su više-manje vezani uz eshatologiju. Njegova poanta je sljedeća: Nevolja nije nužno osuda (usp. s Knjigom o Jobu, koja ima istu poantu). U dva događaja koja spominje, Isus ističe da su poginuli ljudi koji nisu bili ništa grešniji od ostalih u njihovoj okolini. Nevolja se dogodila i poginuli su “nevini” ljudi. Dakle, nema smisla reći da crkva neće proći kroz velike nevolje jer su one gnjev Božji, a crkvi je obećano da će biti spašena od gnjeva (1.Sol.1:10; 5:9 – moje je uvjerenje da ova dva odlomka iz 1. Solunjanima uopće ne govore o Velikim nevoljama, ali o tome ću više pisati kasnije).

2) Izgnanstvo u Babilon upozorava protiv ovakvog načina razmišljanja
Kada je Božji gnjev bio izliven nad Izraelom u obliku izgnanstva u Babilon, osvajači nisu ubijali i zarobljavali samo one koji su se odmetnuli od Jahve, nego su s krivima stradavali i nedužni – oni koji su bili odani Zakonu i Savezu. Paralela je sljedeća: Izrael je bio nevjeran Bogu, te ih je on kaznio. Međutim, kaznio je sve koji su živjeli na području Izraela – krive s nevinima; Velike nevolje također su kazna za nevjeru određenih ljudi, ali nevolje će zadesiti cijeli svijet.

3) Događaji Izlaska upozoravaju protiv ovakvog načina razmišljanja
Kada je Božji gnjev bio izliven nad Egiptom, Hebreji nisu bili iščupani, nego su se našli usred toga; Mojsije u nekoliko navrata ističe da su se pošasti odvijale samo na području gdje su živjeli Egipćani, a da je područje Izraelaca bilo izuzeto (npr. Izl. 9:23-26; 10:21-23); Bog ih je sačuvao usred tih nevolja i tek nakon njih je došlo do izbavljenja i odvođenja u obećanu zemlju odmora. Novi zavjet nam govori da su ovi događaji primjer i opomena za nas koji živimo u posljednjim vremenima (1. Kor. 10:1-11). Dakle, prvo je bilo ropstvo, pa nevolje (osuda Egipta i gospodara tadašnjeg svijeta – Faraona; ali su i Izraelci bili prisutni, iako zaštićeni), pa dolazak osloboditelja Mojsija, pa ulazak u zemlju odmora (Hebrejima 3:1-4:11 govori da je počinak u Kanaanu slika vječnog počinka vjernika). Prema tome, moguće je da će se budući događaji odvijati tako da će prvo biti Velike nevolje, pa da će doći izbavitelj Isus, pa da ćemo tek tada ući u vječni počinak (ovu kronologiju potvrđuju i riječi iz Lk.21:1-28 – Isus svojim učenicima govori da se nakon Velikih nevolja usprave i podignu glave “…jer je blizu vaše oslobođenje”).

Ukratko, Velike nevolje će biti izlijevanje gnjeva nad nevjernim svijetom. Ali, to ne znači da crkva mora biti uklonjena. Posljedice gnjeva mogu osjetiti i oni na koje gnjev nije usmjeren. Ne gnjev, nego posljedice gnjeva. Kao što je Adamov grijeh doveo gnjev na njega, ali i nevolje na sva bića; kao što je grijeh nevjernih Izraelaca doveo gnjev na njih, ali i nevolje na vjerne Izraelce; kao što i danas grijeh nevjernika dovodi gnjev na njih, ali i nevolje na vjernike (kroz razne prirodne nepogode, ratove i slično), tako će i u Velikim nevoljama grijeh nevjernika dovesti gnjev na njih, ali i nevolje na crkvu.
Ohrabrenje vjernicima, nalazi se u pouci prošlosti, te u obećanju iz Biblije, prema kojima vidimo da Bog svoje vjerne čuva unatoč nevoljama. Što su veće nevolje, to je veća zaštita. Povezano s prethodnim člankom u ovoj seriji, smatram da se crkva ne treba bojati Velikih nevolja, te da nema razloga zašto pravovjerni evanđeoski kršćanin mora vjerovati u pred-tribulacijsko uzeće.

Oglasi
Označeno , , , , , , , , , , , , , , ,

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: